CarrefourSA rafın ötesine odaklandı

NECLA DALAN

CarrefourSA, 60 ilde 425’i bayi olmak üzere 1100 mağazası ile faaliyet gösteriyor. Çalışan sayısı da bayilerle birlikte 15 bin kişiye ulaştı. Son dönemde mağaza ve bayi sayısını artırırken bir yandan da yeni iş kollarına yatırım yapan CarrefourSA’da hedef bir gıda dağıtım şirketine dönüşmek. Geçen yıl Antalya ve Bodrum’de iki dağıtım merkeziyle yola çıkan CarrefourSA Profesyonel, 1000’e yakın otel ve restorana ulaştı. Yakında İzmir, İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirlere yayılacak. 14 mağazada ayda 500 bin kişinin yemek yediği Lezzet Arası online ile birleşip büyük bir mutfak olacak. Catering hizmetinin lansmanı ise eylülde yapılacak.

İzmir’de bir arala geldiğimiz CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, değer ekosistemi yaratarak, küçük esnaf ve girişimciyi oyuna dahil eden bir şirket olarak büyümeye odaklandıklarını söyledi. Kartallıoğlu, “1100 mağazamızda gıda ve gıda dışı 50 bin ürünümüzle 60 ilde hizmet veriyoruz. Online ve fiziksel mağazalarımızı 207 milyon müşteri ziyaret etti. Yeme içme sektörü, HORECA, bayilik, ihracat başta olmak üzere yatırımlarımızı çeşitlendiriyoruz” diye konuştu.

HEDEF 1000 BAYİYE ULAŞMAK

Bu yılı 1500 mağaza ile kapatmayı hedeflediklerini anlatan Kartallıoğlu, 2020 yılında geçirdikleri bayilik sisteminde 60’ı kadın 425 küçük esnaf ve girişimciye ulaştıklarını vurguladı. Bu yıl 700 bayiye ulaşmayı planladıklarını belirten Kartallıoğlu, hedeflerinin 1000 bayi olduğunu anlattı.

Yatırımlarının en önemli ayağının Lezzet Arası çatısı altındaki yeme içme sektörü olduğunu dile getiren Kartallıoğlu, şöyle devam etti:

“Altı ilde 14 Lezzet Arası restorana ulaştık. Ayda 500 bin kişi ziyaret ediyor. Bulut mutfak konseptinde de iki lokasyonda 10 markamızla yemek siparişi hizmeti veriyoruz. Bu ikisini birleştirip müşteriyi her yerden yakalayan mutfaklar yaratacağız. Bu yıl yatırımlarımıza Lezzet Arası Catering’i de ekledik. Eylül ayında lansmanını yapacağız. Büyük gruplara hizmet vermeye başladık. CarrefourSA Profesyonel ile Antalya ve Bodrum’da otel, restoran ve kafelere hizmet veriyoruz. Gıda ve gıda dışı tüm ihtiyaçlarını tek noktadan karşılıyoruz. 2024 yılının ilk 4 ayında HORECA ciromuz şirket ciromuzun yüzde 3,5 ‘a ulaştı. Üçüncüyü İzmir’de açacağız, sonra İstanbul gelecek. Kurumsal satışların cirodaki payının üç yıl içinde yüzde 15 olmasını hedefliyoruz. Mağaza dışı kanalların cirodaki payının beş yıl içinde yüzde 35 seviyesine çıkmasını hedefliyoruz.”

YEREL ÜRÜNLER 13 ÜLKEYE İHRAÇ EDİLİYOR

Carrefour Grup ülkeleri arasında öz markalı üretim izni bulunan 9 ülkeden biri olduklarını da vurgulayan Kartallıoğlu, “Şu anda 600’den fazla öz markalı ürünümüz var. Bu sayı yıl sonunda 750’ye ulaşacak. Ciromuzun yüzde 17’sini oluşturan öz markalı ürün kategorimizde ihracat gücümüz de oldukça yüksek. 13 ülkeye ihraç ettiğimiz öz markalı ürünlerimizle hedefimiz daha da büyümek” dedi.

ÜRETİCİ ZAM YAPMADIKÇA FİYAT ARTIRMIYORUZ, GIDA DIŞI TÜKETİM AZALDI

Son dönemdeki yüksek fiyat artışlarına da değinen Kartallıoğlu, şunları söyledi: “Gıda enflasyonu genel enflasyondan çok bağımsız değil. Gıda enflasyonunun düşeceğini düşünüyorum ama üretim kapasitesi sorun. Birçok gıda ürünü döviz kurundan hareketleniyor. Tohum, gübre, yem hepsi dolar… Türkiye’de üretim kapasitesi artacak ki gıda fiyatları da düşsün. Gıda fiyatları yıl sonuna kadar manşet enfasyonla paralel gider dile düşünüyorum. Biz üreticiden bize zam olmadıkça hiçbir ürünün fiyatını artırmıyoruz. Mağazalarda etiket değiştiğinde arkadaşlarımız müşterinin yüzüne bakamıyor. Etiket değiştirmek kadar sevilmeyen bir iş yok. “

Kutay Kartallıoğlu, fiyat artışları nedeniyle gıda dışı ürünlerde harcamaların azaldığını ve tüketicinin temel ihtiyaçlara yöneldiğini de anlattı.

patronlardunyasi.com